10 September 2006

Week 36

10 September 2006
Week 36

Fordypningskurs Høsten 2006
Oslo Arkitektur og Designhøyskole
Institutt for Industri Design


Prosess
  1. Introduksjon til kurset og valg av retning som vi ønsker å undersøke
  2. Innsamling av kunnskap, data og eksisterende teori på dette området
  3. Praktisk bruk av denne kunnskapen i et prosjekt

Dokumentasjonskrav

  1. Blog:
Vi skal oprette en blogg som vi fortløpende oppdaterer med informasjon fra kurset og prosjektene våre.
  • Artikkel/Essay
    Skal summere opp kunnskapen vi har tilegnet oss på det området vi velger å utforske
  • Presentasjon/Rapport
    En presentasjon (15 min) og en rapport skal vise hvordan vi har gjort bruk av denne kunnskapen i prosjektet vårt.
  • Kursansvarlig:
    Simon Clatworthy
    Professor of Interaction Design
    Institute for Design

    Artikler

    1. Sternberg, Robert J., & Lubart, Todd I. (1999). The Concept of Creativity: Prospects and Paradigms. In Robert J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity (Chapter 1). New York: Cambridge University Press.
    2. Albert, Robert S., & Runco, Mark A. (1999). A History of Research on Creativity. In Robert J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity (Chapter 1). New York: Cambridge University Press.
    3. Sternberg, Robert J.(2001). What Is the Common Thread of Creativity? American Psychologist, 56, 360-362.
    4. Landa, Robin. (2002) Thinking Creatively: New Ways to Unlock Your Visual Imagination, 122-151. F&W Publications Inc.

    No comments: